tag:blogger.com,1999:blog-2275943120688688894.post7472235796737945723..comments2023-06-18T16:41:02.733+02:00Comments on Samferdselsbloggen: 1000 har bestilt BMWs elbil i3Geirr Tangstad-Holdalhttp://www.blogger.com/profile/03328808707382630771noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-2275943120688688894.post-13482617890529314872017-12-28T09:36:54.659+01:002017-12-28T09:36:54.659+01:00Flott, men så langt i verdensløp for mesterskapet ...Flott, men så langt i verdensløp for mesterskapet blant elektriske biler, vinner Tesla-modellen 3. Jeg liker konseptet, jeg liker utviklingen og det viktigste er nedgangen i CO2 på verdensplan. <br /><br />Mens jeg fortsatt er føreren av Audi A6 SUV, kan den snart forandre seg. Selv om jeg er ganske fornøyd med klassen av biler og det faktum at jeg fant en forhandler av auto deler <a href="http://bit.ly/2kZCh4u" rel="nofollow">http://bit.ly/2kZCh4u</a>, og jeg trenger ikke hver gang å identifisere reservedeler som akkurat passer til bilen min.Jameshttps://www.blogger.com/profile/00943036110723339108noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2275943120688688894.post-69129818419504560372013-10-19T11:18:47.904+02:002013-10-19T11:18:47.904+02:00Elektriske biler er relativt ny på en kommersiell ...Elektriske biler er relativt ny på en kommersiell skala og arbeider fortsatt for fullt med problemstillinger ang produksjon, pris, utvalg og lading hastighet. <br />Hver av disse vil bli hjulpet av den forholdsvis store forskning som foregår og produksjon av bl.a. bedre batterier. Der har CO2 "verstingen" USA gjort en stor jobb.<br />Til tross for dette er det store håp for å kunne redusere karbonutslipp på en effektiv måte, bedre lokal luftkvalitet og begrense støy.<br /><br />Elektriske biler er langt fra perfekt, og det er mange gyldige måter å kritisere dem på. Men la oss ikke late som om en bensin- eller diselbil kan konkurrere med en elektrisk bil i form av karbonutslipp. Det er bare ikke en konkurranse hevder de som har innsikt i både produksjonsregnskapet og kilden til elektrisiteten.<br /><br />Men selvsagt det er som sagt store utfordringer - i Kina hentes fortsatt mye av elektrisiteten fra kullkraftverk. Hvor CO2 vennlig dette er er neppe reell diskusjon. Men for storbyene, også i Kina vil selve luftforurensingen der elbiler og ikke minst alle millionene el-mopedene i Kina kunne bedre hverdagen for innbygerne. Men ingen tvil - vi har fortsatt store utfordringer når det gjelder både co2 regnskapet når det kommer til utvikling/produksjon og ren "powder" til daglig driften av Elbilen.Geirr Tangstad-Holdalhttps://www.blogger.com/profile/03328808707382630771noreply@blogger.com