onsdag 28. mai 2008

Regjeringen: Vi må bygge stort og monumentalt!


Her skal det nye Nasjonalmuseumet ligger sier Trond Giske. Vi må bygge STORT og monumentalt iflg. han.

Slik ordla regjeringens kulturminister Trond Giske seg, da flytteplanene av Nasjonalmuseumet ned til Vestkant-tomten, ble presentert idag. Regningen kommer på over 2 milliarder kroner. I tillegg skal Munch museumet, Deickmanske bibliotek bygges nytt og flytte til Bjørvika.

Dette viser at vi evner og kan, hvis vi bare vil! Det er dette politikk handler om.
Da blir det enda mer uforståelig for meg at Regjeringen bare sitter å ser på at 100 personer blir drept i frontkollisjoner, også i år!

Les mer - Blir en fantastisk gave til Norge
Munch-museet blir nabo med operaen
Ordføreren fortviler over at planene ikke blir gjennomført. - Vi betaler en høy pris for dette.

mandag 26. mai 2008

Geirr mistet søsteren, svogeren og niesen. -Hvor mange må dø?



Fra Se og Hør nr. 86/2008
Klikk på de scannede sidene for å lese teksten.
(Det er 2 scannede sider satt sammen)

Oljeprisene stiger - og milliardene triller ut.........


Geirr Tangstad-Holdal i Tønsberg 16. juli 2007. På sin tur rundt i Sør-Norge for å møte andre pårørende og pressen før stiftelsen av foreningen Nei til Frontkollisjoner.

Det protesteres mot høye bensinpriser og milliardene trillet ut av den norske oljefondet i årets tre første måneder, melder NA24. Det ble et stortap for det norske oljefondet, da avkastningen til fondet var på minus 5,6 prosent – eller hele 160 MILLIARDER kroner. Fondets verdi ved utgangen av kvartalet er dermed redusert til 1.946 milliarder kroner.

Jeg kan kanskje forstå at enkelte reagerer på høyere bensinpriser, men de fleste av oss tåler en økning, også bedriftene. Men mange kommer ikke til å overleve pga dårlig veistandard og utrygge veimiljø. Dette uroer meg mye mer.

Og hadde de økte oljeinntektene blitt brukt til å investere i bedre og tryggere infrastrukturer, hadde nok flere kunne godta dagens prisnivå.

Ved en investering på samlet nærmere 5 milliarder på midtdelere kunne 34 dødsulykker vært avverget i 2006 på våre veier. Men NEI det har vi ikke sett noe av!

Hva er det som skjer?

HVORFOR?

Les også: Statens Havarikommisjon med knusende kritikk av stamveien E136