Først evnet Liv Signe å tvinge igjennom en ny rasismeparagraf, for så å innse at det måtte trekkes tilbake.
Navarsete offentliggjorde beslutningen om å trekke det omstridte blasfemi-forslaget onsdag morgen. Senterpartiet og resten av regjeringen har vært under et voldsomt press de siste dagene etter at det ble klart at regjeringen ville gå inn for å fjerne den gamle blasfemiparagrafen, og isteden utvide den såkalte rasismeparagrafen til også å omfatte «kvalifiserte angrep på religion eller livssyn». Målet var å verne «ulike religioner og den enkeltes religiøse følelser».
Igår kom nyheten om at regjeringen går inn med 800 millioner kroner til SAS. Et selskap med et rekordstort underskudd for året som gikk. Norwegian sjefen, Kjos, er helt berettiget i sin kritikk av dette, som han karaktiserte som konkurransevridende. Jeg syns det er helt berettiget å stille spørsmål ved å gå inn med store beløp som dette til en enkelt bedrift, og ikke til en bransje som sliter generelt.
På et område har jeg gang på gang etterlyst evne og besluttsomhet fra regjeringen Stoltenberg. Og det er at regjeringen skulle klare å sette fokus på regjeringens egen nullvisjon i trafikken.
Frontkollisjoner har de siste årene drept rundt 100 personer hvert år. I Sverige har de et amibiøst mål, satt i verk for flere år siden, om at alle 2-3 felts veier skal ha fysiske midtdelere på veier med trafikk over 4000 kjøretøy i døgnet. Innen 2015 skal 80 prosent av veiene være sikret. Dette viser en regjering og vägverk som tar ulykkene og drapene på alvor.
Et slikt initiativ er helt usynlig, både hos regjering og de fleste andre politiske partiene.
Jeg har også i flere omganger etterlyst et veikart over ulykkesstedene, slik at vi evner iallefall å ta tak i disse stedene. Men samfedselsministerne og hennes departement synes ikke å evne å få til dette heller. Hva er grunnen til dette?
Les også: En skikkelig politisk arbeidsulykke
Jeg gjorde en feil
Jens har dummet seg ut
Staten må selge SAS nå
onsdag 4. februar 2009
mandag 2. februar 2009
Liv Signe tvang Jens i kne
Vår samferdelsminister tvang Jens i kne med den nye blasfemiparagrafen. Når det gjelder trafikksikkerhet og regjeringens nullvisjon har Liv Signe lite knestående fra Jens å vise til.
Antall drepte i trafikken økte i fjor her i Norge, mens i vårt naboland Sverige gikk trafikkdøden ned.
Flott at vi har en samferdselsminister som vet å sette inn støtene på det som ser ut til å være viktig for Senterpartiet og regjeringen.
Det er kjent at Ap ikke var begeistret for lovforslaget, men lot SP vinne igjennom etter at regjeringens minste parti har tapt mange verdisaker i regjeringen.
Nå reagerer vårt naboland Danmark på Norges unnfallenhet ovenfor de religiøse kreftene.
Les også: AUF vil ikke ha ny blasfemilov
KrF-leder Dagfinn Høybråten mener blasfemiloven Sp-leder Liv Signe Navarsete har tvunget gjennom, vil tjene islam fremfor kristendommen.
Jagland refser Stoltenberg for å bruke partipisken
Antall drepte i trafikken økte i fjor her i Norge, mens i vårt naboland Sverige gikk trafikkdøden ned.
Flott at vi har en samferdselsminister som vet å sette inn støtene på det som ser ut til å være viktig for Senterpartiet og regjeringen.
Det er kjent at Ap ikke var begeistret for lovforslaget, men lot SP vinne igjennom etter at regjeringens minste parti har tapt mange verdisaker i regjeringen.
Nå reagerer vårt naboland Danmark på Norges unnfallenhet ovenfor de religiøse kreftene.
Les også: AUF vil ikke ha ny blasfemilov
KrF-leder Dagfinn Høybråten mener blasfemiloven Sp-leder Liv Signe Navarsete har tvunget gjennom, vil tjene islam fremfor kristendommen.
Jagland refser Stoltenberg for å bruke partipisken
Abonner på:
Innlegg (Atom)