![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgp2VgZQlczKJX3tq7sadCs0ge9e0EEgQ7SE4-YsbxEF075AmlVLdAegiEUKQgoquIooAfzsOf83kwl-RertwkrDKOCPg4MmOE85wDM_AlLrMu3aiPe8Q0GxS319pyBzK80HogoKhScWO6G/s320/høyre.jpg)
Høyre prioriterer de store oppgavene i sitt forslag til budsjett for 2008 med en sterkere satsing på skole, forskning, infrastruktur og en god næringspolitikk.
Høyre investerer også 300 mill kr i vei og over 200 mill kr i jernbane og kollektivtransport.
"Veibygging er både god distriktspolitikk og god næringspolitikk. Bedre veier er også
avgjørende for å komme videre mot visjonen om null drepte og varig skadde i trafikken. Høyre vil fremheve viktigheten av at vi i gode tider må investere i fremtiden for å sikre morgendagens velferd. Høyre vil derfor øke bevilgningene til investeringer i infrastruktur fordelt med 300 mill kr til veiinvesteringer og 170 mill kr til investeringer i jernbanen. Den statlige andelen av veiinvesteringene må økes. Vi har foreslått et veifond på 20 mrd. kroner for å møte utfordringene med det store etterslepet på vedlikehold av riksveiene."
Jeg legger merke til at en av de største utfordringene i dagens veimiljø, nemlig frontkollisjoner og møteulykker ikke er nevnt med ett ord i dette forslaget fra Høyre.
Høyres alternative statsbudsjett 2008
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar