![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhayQodK7EYvMMbC6as90APuiV_QizpKdSR3b2JsxpK07gsrlS9D6asholm1AIKbzxb5d6nNJPDrMBjPjPnS9qnCPXs9Y8pshjasXU73ZbkrpAWmXO32J1ZK0-er7mXO8lMqDI940BX8v80/s400/midtrekkverk.jpg)
Midtrekkverk hindrer
frontkollisjoner
27 personer mistet livet i dødsulykker på vegene i Buskerud i 2006. Så langt i år har ti personer mistet livet. Buskerud er på ulykkestoppen i sør.
Statistisk sett er 30 prosent av alle dødsulykker på vegene i Buskerud, frontkollisjoner/møteulykker. Nå bruker Statens vegvesen rundt 21,5 millioner kroner på tiltak som skal hindre frontkollisjoner på E134 mellom Strømsåstunnelen i Drammen og Langebru i Hokksund, skriver Drammens Tidende.
Statistisk sett er 30 prosent av alle dødsulykker på vegene i Buskerud, frontkollisjoner/møteulykker. Nå bruker Statens vegvesen rundt 21,5 millioner kroner på tiltak som skal hindre frontkollisjoner på E134 mellom Strømsåstunnelen i Drammen og Langebru i Hokksund, skriver Drammens Tidende.
I første rekke vil midlene bli brukt til midtmarkering og -skille.
Midtmarkering eller åpne felt på veien vil ikke hindre en fører som får illebefinnende eller andre reaksjoner som føreren ikke styrer over, i å frontkollidere.
Da er det bare fysiske midtrekkverk i betong som gjelder for å luke ut alle frontkollisjonene.
Midtmarkering eller åpne felt på veien vil ikke hindre en fører som får illebefinnende eller andre reaksjoner som føreren ikke styrer over, i å frontkollidere.
Da er det bare fysiske midtrekkverk i betong som gjelder for å luke ut alle frontkollisjonene.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar